- Γεια σας. Με λένε Γ.Π. και ήθελα να σας κάνω μια ερώτηση. Τι δουλειά κάνετε ως Διευθυντής Εκπαίδευσης και πόσες ώρες δουλεύετε την ημέρα;
Δ/ντής Εκπ/σης: Το έργο του Διευθυντή Εκπαίδευσης είναι σύνθετο. Σε αρκετές περιπτώσεις είναι δύσκολο και απαιτητικό. Έχει μεγάλες ευθύνες. Όπως ο διευθυντής ενός σχολείου, πρέπει να φροντίζει για την λειτουργία του, ο διευθυντής εκπαίδευσης πρέπει να φροντίζει για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων όλου του νομού. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει μια σειρά από ενέργειες... πρέπει να έχει γίνει μια πολύ σωστή προετοιμασία. Και σε αυτή την προετοιμασία με βοηθάνε πάρα πολύ οι συνεργάτες μου στη διεύθυνση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι πάρα πολλοί διοικητικοί, αλλά και εκπαιδευτικοί που εργάζονται ως διοικητικοί υπάλληλοι εδώ. Μαζί με όλους αυτούς τους συνεργάτες προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στην έγκαιρη προετοιμασία για την λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων, έτσι ώστε εσείς στο σχολείο να έχετε όλους τους εκπαιδευτικούς από την αρχή του σχολικού έτους παρόντες και παρούσες στη σχολική μονάδα. Όχι μόνο τους δασκάλους, που είναι υπεύθυνοι για τα τμήματα, αλλά και όλες τις άλλες ειδικότητες. Τους γυμναστές, τους καθηγητές μουσικής και ούτω καθεξής. Άρα καταλαβαίνετε πως πρόκειται για ένα σύνθετο και δύσκολο έργο. Εργαζόμαστε πολλές ώρες.
Δεν έχει συγκεκριμένο ωράριο η θέση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, γιατί είμαστε συνέχεια στη διάθεση των παραγόντων του Υπουργείου Παιδείας, του Περιφερειακού Διευθυντή, των Διευθυντών των σχολικών μονάδων καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
- Γεια σας, με λένε Α.Ε. και θα ήθελα να σας ρωτήσω πόσα σχολεία έχετε στην ευθύνη σας και αν επισκέπτεσθε συχνά αυτά τα σχολεία.
Δ/ντής Εκπ/σης: Είναι περίπου γύρω στις 320 σχολικές μονάδες δημόσιες και ιδιωτικές (δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία). Δυστυχώς, τα καθήκοντά μου δεν μου επιτρέπουν να πηγαίνω συχνά, γιατί η παρουσία μου εδώ στη Διεύθυνση είναι δεσμευτική ... με την έννοια ότι πρέπει συνέχεια να είμαστε σε μια διαδικασία επικοινωνίας και επίλυσης των καθημερινών προβλημάτων. Όποτε όμως μου δίνεται η ευκαιρία και η δυνατότητα είναι χαρά μου να επισκέπτομαι τα σχολεία και τους μαθητές.
-Σας ευχαριστούμε.
-Γεια σας, με λένε Α. Π. Ποιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς σας;
Δ/ντής Εκπ/σης: Είναι πολλά τα δύσκολα κομμάτια της δουλειάς.
-Επιλέξτε ένα.
Δ/ντής Εκπ/σης: Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι όταν καλούμαστε να πάρουμε αποφάσεις που έχουν να κάνουν με τον εκπαιδευτικό. Εδώ, αυτές, θα πρέπει να σταθμίζονται στη βάση της αλήθειας, των πραγματικών δεδομένων, τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ο εκπαιδευτικός λειτουργεί ή λειτούργησε σε μια δεδομένη χρονική στιγμή, καθώς και τη συνολική παρουσία του στον χώρο του σχολείου, όπως αυτή καταγράφεται μέσα στο προσωπικό του φάκελο, όπως λέμε εδώ. Άρα, το πιο δύσκολο κομμάτι είναι η στιγμή που καλούμαι να πάρω μια απόφαση… να αξιολογήσω σωστά και δίκαια έναν συνάδελφο, για τον οποίο υπάρχει μια αναφορά που λέει ότι δεν εργάστηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών του μέσα και έξω από την τάξη.
-Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.
Δ/ντής Εκπ/σης: Να είστε καλά.
-Γεια σας, ονομάζομαι Γ.Θ. Θέλω να σας ρωτήσω τι σημαίνει για εσάς “καλό σχολείο”.
Δ/ντής Εκπ/σης: Σημαίνει ένα σχολείο που οι μαθητές πηγαίνουν με χαμόγελο και φεύγουν με χαμόγελο. Ένα σχολείο όπου υπάρχει ένα άριστο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό κλίμα, που γεμίζει τα πρόσωπα των παιδιών με χαρά. Βλέπω και τα δικά σας χαμόγελα τώρα και χαίρομαι που οι συνάδελφοι-εκπαιδευτικοί σέβονται την ευθύνη τους απέναντί σας και εκπληρώνουν αυτό τον σπουδαίο ρόλο με ευσυνειδησία και υπευθυνότητα.
-Γεια σας, ονομάζομαι Λ.Μ. και ήθελα να σας ρωτήσω αν σας λείπει κάτι από την προηγούμενη θέση στην οποία βρεθήκατε, τη θέση δηλαδή του εκπαιδευτικού.
Δ/ντής Εκπ/σης: Μου λείπει η αμεσότητα και η καθημερινή επαφή με τους μαθητές, με εσάς, με τα παιδικά χαμόγελα και με τα παιδικά πρόσωπα, την οποία είχα όταν ήμουν κι εγώ δάσκαλος της τάξης πριν αρκετά χρόνια.
-Γεια σας. Ονομάζομαι Μ. Κ. και θα ήθελα να σας κάνω την εξής ερώτηση: Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η μεγαλύτερη δυσκολία ή πρόκληση που θα έχουν να αντιμετωπίσουν τα σχολεία στο μέλλον;
Δ/ντής Εκπ/σης: Δύσκολη ερώτηση... Αν προσπαθήσω να επιλέξω μια δυσκολία με την οποία τα σχολεία θα έρθουν αντιμέτωπα στο μέλλον, αυτή έχει να κάνει με το πως θα είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σύνθετο πλαίσιο της τεχνητής νοημοσύνης που σιγά σιγά φαίνεται να αποκτά μεγαλύτερες διαστάσεις στην καθημερινότητά μας ... πώς θα γίνει εφικτή και πιο αποτελεσματική μια συνεργασία του ρόλου του εκπαιδευτικού και της ανάγκης ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολείο του μέλλοντος φαίνεται ότι θα είναι πολύ διαφορετικό από το σχολείο που ζήσαμε εμείς ως μαθητές αλλά και υπηρετήσαμε ως δάσκαλοι, στο οποίο βρίσκεστε κι εσείς σε αυτή τη στιγμή...
-Σας ευχαριστώ πολύ
-Γεια σας, ονομάζομαι Α.Α. Θα ήθελα να ρωτήσω αν η Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει τα παιδιά και τις οικογένειες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες ... κι αν ναι, με ποιον τρόπο;
Δ/ντής Εκπ/σης: Εμείς ως πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουμε την ευθύνη και το καθήκον να φροντίσουμε για όλα τα παιδιά μέσα στο κοινό περιβάλλον. Άρα, το κάθε σχολείο θα πρέπει να είναι ένα περιβάλλον φιλόξενο για όλους τους μαθητές και αυτούς που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Γι' αυτό και η κάθε σχολική μονάδα, η κάθε σχολική κοινότητα αλλά και η κάθε τοπική κοινότητα καλό είναι να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες ενίσχυσης και υποστήριξης των ευάλωτων μαθητών, αυτών που προέρχονται από ευάλωτα κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα. Η διεύθυνση ενημερώνεται από τα σχολεία (όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο) και συμβάλλει πιο ουσιαστικά με μια σειρά δράσεων και συνεργασιών με τοπικούς φορείς πρόνοιας, ψυχοκοινωνικής στήριξης, πάντα με σεβασμό και διασφαλίζοντας την αξιοπρέπεια όλων αυτών των ανθρώπων.
-Εδώ ολοκληρώθηκε ο κύκλος των ερωτήσεων που είχαμε ετοιμάσει για εσάς. Σας ευχαριστούμε πολύ!
Δ/ντής Εκπ/σης: Σας ευχαριστώ κι εγώ για την ευκαιρία που μου δώσατε...Καλό καλοκαίρι!
-Καλό καλοκαίρι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου